Monday, March 11, 2013

Sejarah Dunia Yang Digelapkan Bahagian 3

--> 1.


                                                              Dr. Harry Howard Holmes 

Penjahat-penjahat paling kejam iaitu Herman Webster Mudgett (1860-1896) yang dikenali sebagai Dr. Harry Howard Holmes telah membunuh sekitar 150 wanita muda, namun dia mengaku hanya membunuh 27 orang. Dia menyewakan bilik-bilik di "istana" miliknya di Chicago, yang sebenarnya adalah sebuah rumah yang menyeramkan. Di sana ia membuat lorong-lorong rahsia yang berbengkang-bengkok menembus dari suatu tempat ke tempat yang lain, setiap bilik juga dilengkapi dengan lif  rahsia, setiap bilik tidur direka dengan kedap suara, kolam-kolam berkimia (berkemungkinan untuk menghapuskan mayat), bilik bergas, satu meja pembedahan yang dilengkapi dengan alat meregangkan tubuh manusia, tempat membakar mayat, dan satu gudang bawah tanah yang sangat besar dimana ditemui banyak bahagian tubuh manusia yang telah dipotong-potong. Ia menjual tulang rangka dari mayat-mayat tersebut kepada hospital-hospital, klinik-klinik atau dirumah2 sakit. Juga ada mayat-mayat yang masih digantungnya selama 10 minit sebelum mati.











2.

Albert Fish (1870-1936) merupakan  seorang kanibal pemakan daging manusia dengan memakan lima belas kanak-kanak, namun dia hanya dihukum untuk dua kes pembunuhan dan korban terakhirnya adalah seorang kanak-kanak yang  berusia sekitar sepuluh tahun bernama Grace Budd, yang dipotongnya dalam ukuran-ukuran kecil dan kemudian dimasaknya dengan potongan-potongan lobak dan bawang. Di dalam surat kepada ibunya dia menulis "ini adalah keldai kecilnya yang dipanggangnya di luar rumah".







--> 3.
Ibu berusia paling muda di dunia adalah seorang anak dari Peru bernama Lina Medina yang semasa dia mengandung berusia lima tahun tujuh bulan. Dia kemudian melahirkan seorang bayi laki-laki yang sihat dengan pembedahan besar pada bulan Mei 1939 dan ayah si bayi tidak pernah dijumpai. Orang tuanya pertama kali curiga terhadap Lina Medina kerana die kelihatan seperti mengidap tumor, tetapi ternyata dia hamil sejak berusia 4 tahun dan sudah mendapat haid sejak usia tiga tahun. Lina membesar secara normal dan mendapatkan anak kedua pada tahun 1972, 33 tahun setelah anak pertamanya dilahirkan.



4.
Otto Hahn, ialah seorang rakyat Jerman membuat letupan bom atom pertama pada tahun 1938.




5.
Ketika menguasai Belgium, Jerman untuk pertama kali melakukan serangan dengan menggunakan pasukan payung terjun dengan sejumlah anak patung mainan untuk membingungkan dan menakutkan musuh (Jerman pertama kali  menggunakan anak patung untuk serangan pasukan payung terjunnya ialah ketika menguasai Norwegia) ditambah pesawat layang unik yang dilengkapi dengan bom yang benar-benar efisien. Ini dilakukan untuk menghancurkan jambatan-jambatan yang paling penting dan untuk menguasai tempat-tempat "yang hampir mustahil" untuk dirampas seperti benteng Eben Emael.

Semua idea gila yang berjaya ini di dihasilkan oleh Hitler dan semua adalah idea-idea aslinya sendiri. Hitler benar-benar seorang pecinta perang, dan ia benar-benar bersaing untuk pertama kalinya hampir segala sesuatunya sehingga menjadikan Jerman memiliki kekuatan tempur yang mengerikan. Dari mulai setiap masa menyarung seragam pasukan perang dan tanda tanda pangkat, sampai konsep latihan perang yang kompleks tapi efektif, semuanya adalah idenya sendiri. Walaupun sangat jahat tetapi semua yang dilakukannya sangat mengagumkan.







Untuk sambungan nantikan bahagian keempat sejarah dunia yang dirahsiakan...


0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Open Cbox