Wednesday, September 3, 2014

Misteri 2 Segi Tiga Syaitan

Apakah dia 2 segitiga Syaitan ini?


2 tempat popular itu ialah Segitiga Bermuda (Bermuda Triangle) yang letaknya di antara perairan Florida, Amerika Syarikat - Puerto Rico, Mexico - dan kepulauan Bermuda (sila rujuk peta di bawah) di lautan Atlantik, dan Segitiga Naga (Dragon's Triangle , atau dikenali juga sebagai Laut Syaitan) yang letaknya diperairan Jepun iaitu di kepulauan Miyake, Lautan Pasifik, 100 km dari Tokyo. Dan segitiga ini berhampiran dengan satu lagi segitiga yang hebat sepertimana Segitiga Bermuda juga iaitu Segitiga Formosa yang berada di kepulauan Formosa, Taiwan. Dan bagi saya, Segitiga Formosa dan Segitiga Naga ini adalah seperti adik-beradik kerana ia amat hampir dan kejadian-kejadian aneh pun berlaku di sana sepertimana Segitiga Bermuda. Maka saya simpulkan bahawa ianya adalah kerajaan Iblis di sebelah timur, di samping Segitiga Bermuda yang mewakili kerajaan utama Iblis di sebelah barat.



Sepintas lalu tentang 2 Segitiga Syaitan






Seperti yang anda dapat dilihat dalam peta-peta di atas, kedua-duanya berada di garisan tengah Bumi dan satu di sebelah barat (Segitiga Bermuda) dan satu lagi di sebelah timur (Segitiga Naga). Kedua-duanya seperti sudah dirancang dan ada maksud yang tertentu. Cuma dalam firasat saya, yang sebelah barat itu adalah kerajaan yang mengawal sebelah barat Bumi manakala yang sebelah timur itu pula mengawal sebelah timur Bumi. Begitu strategik sekali pemilihan yang dibuat oleh mereka yang terlibat itu.


Kedua-dua tempat ini sangat popular dengan kehilangan kapal, pesawat dan kehilangan-kehilangan misteri lain apabila melalui kawasan tersebut. Tetapi bukan kesemua yang melaluinya akan hilang, tetapi sejarah banyak membuktikan betapa terlalu banyak yang sudah menjadi korban dan akhirnya sepi tanpa berita (missing in action) di kawasan itu.


Mengapa kapal atau pesawat boleh ghaib dengan tiba-tiba di situ?


Ini lah yang menimbulkan tanda-tanya ramai manusia dan pelbagai pendapat telah diutarakan.


- Ada yang mengatakan kerana medan magnet yang menarik ke dasar laut, kerana tempat itu berada di garisan Agonik (Agonic line), di mana utara magnetik sama dengan utara geografik.


- Ia juga merupakan tempat pertemuan arus sejuk dan arus panas, yang boleh mewujudkan medan magnet. Juga diakui adanya wap yang naik dari air kawasan tersebut.


- Ada yang mengatakan kapal-kapal tenggelam kerana adanya gas methana dan terjadinya proses Methane hydrate yang mengurangkan ketumpatan air.
- Adanya satu kawasan yang diberi nama 'Blue Hole', tetapi ia masih diragui kerana Blue Hole tidak mampu untuk menyedut kapal-kapal besar.


- Terjadinya ribut dan ombak laut yang amat besar menenggelamkan kapal-kapal yang melaluinya.
- Ada pula pendapat mengatakan mereka diculik oleh makhluk asing yang tinggal di situ.


- Dan tidak kurang yang mengatakan mereka diculik oleh kerajaan jin dan iblis.


Maka teori sekadar tinggal teori. Tetapi pendapat yang terakhir itu ada banyak relevannya dari segi kerohanian kerana ada banyak sebab. Antaranya;


- Iblis dan jin telah banyak yang lari ke kawasan lautan dan dasar laut.


- Syaitan amat suka bermain-main di tempat antara cerah dan gelap, sejuk dan panas.


- Singgahsana Iblis juga di atas air, seperti yang disebut dalam hadits.
Berkenaan dengan penculikan, timbul pula soalan, mengapa mereka mahu menculik manusia? Di situ tidak pastilah apa tujuan mereka, tetapi andaian-andaian boleh dibuat kerana mungkin mereka perlukan tenaga manusia untuk bekerja dengan mereka, mungkin mereka mahu bereksperimen terhadap tubuh badan manusia, mungkin mereka mahu mengawal manusia yang mereka culik itu dan menjadikannya spy bagi mereka dan macam-macam andaian lagi boleh dibuat kerana penculikan itu ada logiknya berdasarkan kepada banyak faktor.


Dan begitu juga dengan teori-teori yang berkaitan dengan sains tadi, semuanya ada logiknya. Cuma yang mana paling tepat masih menjadi misteri, wallahu a'lam. Bukan sekadar misteri nusantara, tetapi Misteri Antarabangsa! Dan mungkin ia juga ada kaitan dengan misteri tenggelamnya benua Atlantis suatu masa dahulu.


Semua tempat yang merupakan pertemuan dua laut, yakni pertemuan antara aliran air panas dan sejuk, adalah kawasan yang dipilih oleh Iblis dan pembantu-pembantunya sebagai pusat pemerintahan kerajaan dan wilayahnya. Seperti yang dimaksudkan oleh Nabi Muhammad S.a.w ketika beliau melarang seseorang untuk duduk di antara tempat yang panas dan yang teduh. Beliau mengatakan, "Itu adalah tempat duduk syaitan".
أَنَّ النَّبِيَّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَ سَلَّمَ نَهَى أَنْ يُجْلَسَ بَيْنَ الضِّحِّ وَ الظِّلِّ وَ قَالَ مَجْلِسُ الشَّيْطَانِ

Rasulullah S.a.w melarang duduk di antara (tempat yang) panas dan dingin (teduh), dan beliau S.a.w bersabda, "(Itu adalah) tempat duduknya syaitan." [HR Ahmad, 3/413, dan dinilai shahih oleh al-Albani dalam Silsilah Shahihah: 838]


Kerajaan-kerajaan jin di atas air


Kita tinggal di atas Bumi yang merupakan 71% adalah permukaan air manakala hanya 28% daratan. Secara terangnya kita hanya menghuni hanya 1/3 dari kawasan Bumi (walaupun kita tidak menghuni secara padat). Iblis dan jin pula telah Allah ciptakan beribu-ribu tahun terlebih dahulu dari Allah mencipta Nabi Adam a.s sebagai khalifah di muka bumi ini. Menunjukkan betapa mereka sudah tersangat maju dalam sains dan teknologi sehinggakan tempat tinggal mereka berada di mana-mana termasuk di atas air.

Dari Jabir r.a, Nabi S.a.w bersabda, "Sesungguhnya iblis singgahsananya berada di atas laut. Dia mengutus para pasukannya. Syaitan yang paling dekat kedudukannya adalah yang paling besar godaannya. Di antara mereka ada yang melaporkan, "Aku telah melakukan godaan ini." Iblis berkata, "Kamu belum melakukan apa-apa." Datang yang lain melaporkan, "Saya menggoda seseorang, sehingga ketika saya meninggalkannya, dia telah berpisah (talak) dengan isterinya." Kemudian iblis mengajaknya untuk duduk dekatnya dan berkata, "Sebaik-baik syaitan adalah kamu." [HR Muslim 2813]


Apa kesukaan jin dan kesukaan manusia?


Dan makhluk-makhluk halus yang terdiri dari unsur-unsur api, zarah-zarah mereka terdiri dari caj-caj elektrik, amat suka kepada tempat pertemuan antara panas dan sejuk. Maka Segitiga Bermuda dan Segitiga Formosa adalah antara tempat pertemuan arus panas dan arus sejuk yang terbaik di dunia kerana ia terletak strategik di tengah garisan khatulistiwa Bumi. Dan tidak lupa jin-jin juga suka makan asap, kerana asap juga berasal dari unsur api. Seperti mana kita manusia yang sukakan minuman segar, makanan yang hangat, buah-buahan segar dan menghirup oksigen dan udara segar kerana kita ini terdiri dari 4 unsur iaitu air, api, tanah dan angin. Air pasangannya api manakala tanah pasangannya angin.




Kesimpulan


Misteri 2 Segitiga Syaitan ini menghubung-kaitkan pula kepada beberapa misteri segitiga lain termasuklah;


- piramid yang berbentuk segitiga,


- lambang syaitan dan kerajaan Israel yang berbentuk dua segitiga tonggang-terbalik dan gabungan segitiga-segitiga,


- konsep Trinity (3 dalam 1) di dalam agama kristian ,


- lambang-lambang segitiga yang banyak terdapat di serata dunia ,


- segitiga-segitiga emas (kawasan dadah),


- misteri UFO dan sebagainya.


Dan hendaklah kita ingat, bukan hanya manusia yang mempunyai kerajaan di dunia ini, tetapi ada lagi makhluk lain yang berkerajaan termasuklah kerajaan jin dan iblis la'natullah. InsyaAllah, bicara tentang pengetahuan bersangkutan hal ini akan disinambungkan dari semasa ke semasa. Segala komen adalah dialu-alukan untuk mengutarakan pendapat-pendapat anda. Wallahu a'lam ....... :-)

Rujukan :


1 - Dialog dengan jin muslim - Muhammad Isa Dawud.
2 - Wikipedia
3.Blog

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Open Cbox