Sunday, September 1, 2013

Peta Atlantis berusia 6 ribu tahun ditemui di Stonehenge ??

Edisi kedua 'Stonehenge Enigma', yang merupakan volum pertama trilogi epik Robert John Langdon iaitu 'Prehistoric Britain', yang diterbitkan pada 19 Jun 2013, mendedahkan buat kali pertama maklumat lanjut daripada peta lama yang berusia enam ribu tahun yang terletak sebahagiannya tertanam di dalam tanah yang menggambarkan legenda pulau Atlantis.

Batu Penyembelihan (The Slaughter Stone) di Stonehenge terkenal kepada ahli-ahli arkeologi seluruh dunia. Tetapi apa yang pakar-pakar ini telah gagal untuk menghargai adalah bahawa batu ini telah sengaja diletakkan di dalam tanah oleh pembina Stonehenge untuk mewakili dunia yang telah dibanjiri kira-kira 6,000 tahun lalu oleh air laut yang semakin meningkat. 

Buku ini menyimpulkan bahawa keseluruhan tugu Stonehenge dibina sebagai penghormatan kepada roh-roh hilang Atlantis, yang sebenarnya bukan terletak di Mediterranean atau di antara Amerika dan Afrika seperti kebanyakan ahli sejarah percaya, tetapi di bawah Laut Utara di tempat ahli-ahli arkeologi kini memanggil sebagai Doggerland.

Robert John Langdon menunjukkan dalam buku barunya bahawa dua buah batu di dalam kompleks Stonehenge telah dikenal pasti oleh ahli geologi sebagai 'istimewa', kerana mereka adalah batu tertentu (batu pasir Mica ) tidak seperti batu-batu pasir besar lain di tapak itu. 

Atlantis digambarkan sebagai sebuah pulau yang sangat besar

Selain itu, batu-batu yang berada dalam jajaran terus ke Doggerland / Atlantis, yang kini dikenali telah didiami kira-kira 10,000 tahun yang lalu oleh tamadun yang tidak diketahui di mana banyak alat telah ditemui oleh pengorek tiram mengikis bawah Laut Utara yang cetek untuk seratus tahun yang terakhir ini.

Akhirnya, buku ini juga membuktikan bahawa penduduk Atlantis telah membina Stonehenge sebagai monumen kepada pulau mereka yang hilang dan mati (istilah 'batu penyembelihan' yang kita masih gunakan hari ini), yang mana bukan satu bulatan batu menghadapi Solstis musim panas seperti yang digambarkan oleh golongan Druid hari ini . Tetapi sebagai 'bulan sabit' menghadap ke arah yang bertentangan dan pertengahan musim sejuk matahari terbenam, sebagai kepercayaan kuno kita telah selalu dikaitkan batu, bulan dan waktu malam dengan hidup selepas mati.

UTOPIA - Zaman Keemasan Atlantis

Satu penerangan yang lengkap dan ilustrasi boleh didapati di laman blog Robert John Langdon di:www.the-Stonehenge-enigma.info yang telah menerbitkan bab akhir lengkap buku luar biasa ini termasuk peta Atlantis dan gambar rajah asal kuil Stonehenge kepada penduduk Atlantis yang mati.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Open Cbox