Sunday, August 4, 2013

Kenali syarikat2 kenderaan milik Illuminati

Boleh dikatakan hampir semua syarikat-syarikat kenderaan automobil di dunia adalah milik Illuminati. Di bawah ini disenaraikan beberapa darinya dan perhatikan logo-logo mereka dengan teliti. Logo-logo yang mereka gunakan sesuai dengan aqidah atau pegangan mereka yang masih memuja dewa-dewi kuno sehingga kini.

Logo dengan bentuk mata satu

Mata satu adalah simbol yang paling popular yang digunakan oleh mereka. Mereka memuja sesuatu yang dikenali sebagai 'the supreme being' / 'the All-Seeing Eye'.




The Eye of Horus


Ford



Toyota




Logo dengan bentuk perisai anti-kristus




Porsche



Ferrarri



Dodge - Siap ada kepala kambing di dalam bentuk perisai tersebut



Peugeot - Pernah menggunakan logo perisai, tetapi logo terbaru hanya singa berjalan



Lamborghini




Logo dengan bentuk planet SATURN

Saturn di dalam mitos Roman kuno  ialah DEWA / TUHAN PERTANIAN. Ibunya bernama Helen / Hel. Dia berkahwin dengan Ops. Anak-anaknya bernama Ceres, Jupiter, Veritas, Pluto, dan Neptune.  Orang-orang Greek memanggil Saturn sebagai Kronos.


Land Rover - Perhatikan di antara perkataan Land dan Rover, ada seperti gelang yang mengelilingi planet Saturn. Juga bentuk luaran dengan bentuk ellipse seperti mata.




Nissan




Datsun




Logo dengan bentuk sayap

Asalnya diambil dari simbol 'the Winged Sun' atau matahari bersayap. Ia kadang-kadang dikenali sebagai Behedeti, iaitu nama Horus (dewa Mesir kuno) anak kepada Isis.




Bentley



Aston Martin




Logo dengan bentuk bintang

Bintang ada beberapa jenis yang digunakan oleh Illuminati. Dan masing-masing dengan maksud tertentu.

Subaru - Ada 6 bintang di dalam bentuk ellipse yang seakan mata satu itu. Bintang 4 point atau bintang matahari, menunjukkan maksud amaran yang serius dan sungguh-sungguh.




Pontiac




Chrysler - Logo lama berbentuk sayap, logo baru berbentuk bintang 5 point dan hexagon




Mercedes-Benz - Menggunakan bintang 3 point




Logo dengan bentuk piramid

Piramid juga adalah antara yang paling popular digunakan oleh mereka. Piramid merupakan binaan-binaan bangunan besar yang dibina oleh nenek-moyang mereka dahulu.



Mitsubishi - Logonya merupakan 3 pancaran cahaya matahari yang membentuk sebuah piramid.



Citroen




Logo berbentuk seperti burung hantu

Simbol burung hantu biasa digunakan oleh Bohemian Club, salah satu perkumpulan rahsia atau 'secret society'  di bawah Illuminati.




Mazda - Ahura Mazda berasal dari bahasa Avestan yang memberi maksud nama kepada pencipta yang tidak diciptakan iaitu TUHAN mereka yang menganut agama Zoroaster.






Logo berbentuk simbol Mars

Mars iaitu nama yang digunakan kepada sebuah planet berasal dari bahasa Roman iaitu yang bermaksud DEWA / TUHAN PERANG.  Dia ialah anak kepada Juno dan Jupiter.  Mars pada mulanya dipanggil DEWA KESUBURAN dan TUMBUH-TUMBUHAN.  Kemudiannya terlibat dengan peperangan dan seterusnya dipanggil sebagai DEWA PERANG.





Volvo





1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Open Cbox