Thursday, April 11, 2013

UFO Sebenarnya Pesawat Ciptaan Nazi ?? part 3

Kali ni kita beralih kepada  Haunebu III dan Haunebu IV pula.. 

Haunebu III Ostara


Haunebu ini diameternya berukuran 71 meter. Terbang pertama kali pada tahun 1945. Dibuat hanya satu unit sahaja. Mampu terbang dengan  kelajuan antara 7000 sampai 41.000 km per jam. Kononnya, Haunebu ini mampu terbang sehingga  7-8 minggu. Dengan pengendalinya ialah Jeneral  SS yang bernama Hans Kammler.


Haunebu III


Ia dikenali  sebagai Ostara atau Easter. Ostara  ialah Dewi dari kepercayaan kuno Jerman. Dewi yang berasal dari Timur, Sang Kelahiran kembali, dan Sang Fajar.




Spesifikasi Haunebu III






Ilustrasi mekanikal  Haunebu III



Haunebu IV

Haunebu IV sebenarnya tidak pernah dihasilkan. Hanya berupa rancangannya sahaja yang ada pada tahun 1946.



                                                                  Plan Haunebu IV

Jika Haunebu IV berjaya  direalisasikan, mungkin dalam kehidupan nyata bentuknya seperti yang diilustrasikan dibawah ini :



-->

Lalu bagaimana dengan penampakan Haunebu?

Terus terang  memang susah untuk mencari bukti lain tentang kewujudan Haunebu atau UFO lain buatan Jerman kecuali foto-foto yang telah  disertakan diatas. Tapi, ada beberapa ulasan yang boleh dijadikan pautan lain mengenai kewujudan  Haunebu selain foto:

Seperti yang tertulis pada laman web milik Robert Dale Arndt. Jr, sebuah laporan yang dikelasifikasikan sebagai Top Secret pada tahun 1959 dan akhirnya disiarkan pada  pada tahun 1985, menyebutkan bahwa senator paling berpengaruh pada masa itu, Senator Richard Russell, mengaku berjumpa dengan benda berbertuk cakera, sedang terbang dengan kelajuan tinggi pada tarikh 4 Oktober 1955.


Ruben Efron mengatakan kepada CIA bahawa objek (UFO)  meluncur di udara. Tidak ada sebarang bunyi kedengaran dan tidak ada pembuangan cahaya atau jejak terlihat oleh sayapnya.



Setelah pertemuan itu, Senator Russell mengatakan kepada para lelaki yang ikut bersamanya ketika melihat UFO-UFO tersebut dari kereta:

"aku terelihat disk terbang dan aku ingin kalian melihatnya sehingga aku  mempunyai saksi"
Dan sebuah memo FBI, bertarikh  4 November 1955, juga membahaskan tentang  penampakan UFO, dan mengakui kesaksian Kolonel Hathaway dan menyokong kewujudan  disk terbang"

Namun tidak disebutkan apakah UFO yang mereka bertiga lihat adalah Haunebu atau bukan. Yang jelas, teknologi Amerika belum mencapai tahap sedemikian .

Kesimpulannya, bahawa kecuali Amerika, terdapat  dua negara yang memiliki teknologi yang pelik  dan rahsia. Dua negara tersebut  adalah Jerman dan Rusia. Rusia menggunakan orang-orang Jerman dalam penciptakan UFO. Anda boleh meneliti kebenarannya dari sejarah UFO buatan Rudolf Schriever.


Lalu bagaimana pula dengan Amerika Syarikat(USA)?


Amerika mencipta  Avro pada tahun 1953. Dan itupun didakwa oleh jurutera  Jerman Georg Klein bahawasanya teknologi seperti yang dimiliki Avro, sudah dimiliki oleh Jerman sekian lama.


Jika misalkan pesawat pelik  yang dilihat oleh Senator Russell adalah pesawat buatan Jerman, maka pesawat Jerman yang manakah yang dilihat? Apakah Haunebu, Vril, atau RFZ?

Beberapa bukti lain mengenai kewujudan  pesawat dengan teknologi luarbiasa pada era Perang Dunia II pun juga ada dan banyak. Salah satu berita yang paling terkenal ialah Battle of Los Angeles. Peristiwa ini telah dijadikan filem oleh US pada tahun 2011. Rupanya filem ini diadaptasi daripada kisah benar.

Dibawah ini adalah trailer filem tersebut














Battle of Los Angeles terjadi pada bulan Februari tahun 1942. Siren  tanda bahaya tiba-tiba berbunyi, sebuah pesawat besar dengan beberapa objek lain mendekati wilayah Los Angeles. Tidak kurang seribu empat ratus peluru ditembak, namun tidak ada satu pun yang mampu memusnahkan   pesawat luar biase dan  besar tersebut. Pada awalnya Jepun dianggap dalang disebalik itu semua. Namun Jepun  menafikan dakwaan tersebut..


Well, apakah itu juga merupakan penampakkan dari teknologi perang Nazi UFO? Apakah penjelasan dari "mothership" tersebut memang penampakkan dari Haunebu? Ianya  tetap kekal menjadi misteri sehingga  saat ini.


Ataukah memang teknologi perang negara lain yang Amerika tidak mahu mengakuinya, lalu ia dijadikan filem dan dalam filem tersebut dibuat seolah olah  bahawa manusia berperang dengan makhluk asing bagi mengelirukan orang awam dan bagi menyembunikan ego mereka..



Sekarang kita sudah sampai kepada penghujung penjelasan mengenai Haunebu

Setelah kekalahan Jerman pada era Perang Dunia II, pemerintah Jerman memutuskan untuk membakar semua dokumen mengenai kecanggihan teknologi mereka. Namun, ternyata ada beberapa pereka atau perancang pesawat ketenteraan  Jerman yang diambil oleh negara lain..


Jika Haunebu menggunakan Tachyonator untuk melayang dan EMG-nya, maka beza lagi dengan "rancangan" UFO yang diciptakan Rudolf Schriever.


Pada pesawat tersebut menggunakan tiga jet pada baling-baling, dan dua jet untuk pennyokongnya.




Roket-roket yang dilekatkan  pada baling-baling digunakan untuk mempercepat putaran baling-baling sehingga mendorong pesawat ke atas. Sedangkan dua roket-roket yang ada pada bagian bawah pada samping kiri dan kanan, berguna untuk melesat kedepan. Berikut adalah sedikit ilustrasi cara kerja roket-roket pendorong tersebut bekerja.


Demikian juga untuk mekanisme Lazar Disc:





 Jika dilihat dari gambar tersebut, maka kita akan mendapati "milimeter electronic waves" pada gambar diatas, sedangkan pada Haunebu disebut Mag Field Impulser. Mungkin dengan perangkat itu, Haunebu dan Lazar Disc ( Lazar Disc yang kemungkinan terinspirasi dari Haunebu) mampu bergerak dan berbelok kesana kemari. Mengkin perangkat tersebut mampu diarahkan sudutnya.


Jadi kesimpulan dari mekanisme UFO ialah, jika kita ingin menyelidik mekanisme UFO, UFO yang mana dulu yang akan diselediki mekanismanya, atau mekanisma UFO yang mana yang menggunakan sistem yang telah diselidiki. Sebab UFO berbentuk piringan atau cakera  dan mempunyai  banyak nama dan bentuk. 


Sebuah pesawat yang berbentuk piring-pun kalau kita tidak tahu namanya atau namanya tidak pernah disebutkan di internet atau sumber informasi apapun, maka secara sedar atau tak sedar, kita akan menyebut pesawat tersebut sebagai UFO. Kenapa demikian, karena kita sudah diterapkan   untuk menganggap pesawat-pesawat yang luar biase  itu sebagai UFO dan buatan makhluk asing.

Wallahualam sekian..

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Open Cbox