Friday, September 5, 2014

Tahukah anda 1 May(Mayday) ialah hari kelahiran Illuminati



Mayday adalah Hari Kelahiran Illuminati
1 Mei 1776, sebuah perkumpulan persaudaraan rahsia ditubuhkan. Pengasasnya ialah Adam Weishaupt. Kumpulan ini diberi nama Illuminati.

Nama kumpulan ini terbongkar sejak diterbitkan karya fiksyen sains pascamoden berjudul The Illuminatus! Trilogy (1975-7) karya Robert Shea dan Robert Anton Wilson. Nama Illuminati banyak digunakan untuk menunjukkan organisasi persekongkolan yang dipercayai mendalangi dan mengendalikan pelbagai peristiwa di dunia melalui kerajaan dan korporat untuk mendirikan Order Dunia Baru.

Gerakan ini ditubuhkan dengan nama Ordo Illuminati, dengan ahli awalnya seramai lima orang, dipelopori oleh Adam Weishaupt. Dia adalah profesor undang-undang kanun di Universiti Ingolstadt. Kumpulan ini terdiri dari para pemikir bebas dan mencontohi gerakan orang-orang Yahudi, Freemason. Ahli Illuminati melakukan sumpah rahsia dan berikrar untuk berkhidmat kepada atasan mereka. Anggotanya terbahagi kepada tiga kelas, masing-masing dengan beberapa tingkatan, dan banyak cabang Illuminati menarik orang-orang terkenal Yahudi yang kemudian menjadi penguasa di beberapa negara di dunia. 

Pada awalnya Weishaupt merancang bahawa kumpulan itu akan dinamakan "Perfectibilists". Kumpulan itu juga disebut Illuminati Bavaria dan ideologinya disebut "Illuminisme". Ramai intelektualis dan ahli politik progresif terkenal yang menjadi anggotanya. Organisasi ini mempunyai cawangan di banyak negara di Eropah. Dilaporkan bahawa ada sekitar 2,000 ahli dalam kurun waktu 10 tahun berjaya direkrut Illuminati.


Hari kelahiran Illuminati sendiri ditetapkan selepas Weishaupt selesai menyusun buku yang berjudul The Novus Ordo Seclorum yang mengandungi konsep-konsep, doktrin, serta teori tentang pemerintahan global. Sebagai penghormatan terhadap dirinya, tarikh 1 Mei dijadikan sebagai hari perayaan buruh di seluruh dunia. 

Pemikiran Weishaupt dikembangkan pula pada pola pemikiran ahli falsafah Friedrich W Nietzsche yang berkempen slogan "God is dead!" Sebagai salah satu bentuk serangan terhadap agama Kristian.

Keahlian Illuminati sangat selektif, iaitu semua anggotanya berkelulusan sampai ke peringkat atas yang didasarkan pada keunggulan fizikal dan intelektual. Para anggotanya terdiri atas orang-orang penting dalam pemerintahan, para ahli kewangan yang mampu mengendalikan sistem ekonomi seluruh negara. 

Gerakan Iluminati akhirnya berkembang kerana sokongan dari keluarga Rothschild. Keluarga ini merupakan tokoh perbankan yang sangat dominan dalam Jerman dan disebut sebagai dinasti, kerana keturunannya memegang rangkaian kerajaan dunia perbankan dalam Eropah.

Pada masa ini, Illuminati sudah memasuki seluruh kehidupan peradaban bangsa dalam dunia. Mereka melakukan kawalan politik dari jarak jauh. Mengadu domba antara rakyat dan kerajaan. Semuanya itu dilakukannya dalam rangka melemahkan bangsa tersebut agar menjadi hamba "dunia baru" yang dicita-citakannya.

[Wiki / Rol / Eramuslim / Dz]


Berkaitan dengan 1 Mei

Pada 1 Mei 1945, kira-kira pukul 10.30 malam, Radio Hamburg menyiarkan pengumuman bahawa Adolf Hitler (pemimpin Nazi Jerman) mati ketika melawan kaum Bolshevic. Hitler dan isterinya Eva Braun dilaporkan melakukan bunuh diri.

Seorang pengawal peribadi Hitler yang kemudian melarikan diri ke United Kingdom memberikan pengesahan bahawa dia melihat mayat keduanya dikebumikan selepas Jerman menyerah pada 7 Mei.

66 tahun kemudian, dalam tarikh yang sama, Obama presiden AS mengumumkan kematian Osama bin Laden.

Pertanyaaannya: apakah tarikh kematian bin Laden dan Hitler sekadar kebetulan?

Tarikh 1 Mei disambut sebagai Hari Buruh antarabangsa. Pada tarikh 1 Mei 2003 juga, George Bush mengumumkan pidato Misi Telah Berjaya, dan menyatakan perang Iraq telah berakhir, namun kenyataannya itu adalah awal mulainya semua kehancuran yang berlaku terhadap Iraq. 

Dalam kepercayaan pagan, 1 Mei adalah hari matahari dan bintang, atau Sirius. 1 Mei juga diyakini sebagai hari paling suci dalam dunia sihir Barat. Dalam kepercayaan Yahudi, 1 Mei adalah hari cuti suci yang kedua. Pada 1 Mei diyakini banyak sekali kejadian yang diperintahkan oleh Illuminati (Yahudi) dalam pelbagai kejadian besar dalam dunia. 

Dan tahun ini, hari peringatan Hollocaust terhadap Yahudi jatuh pada 2 Mei. Yahudi mendakwa bahawa sejumlah enam juta orang Yahudi dibunuh oleh Hitler, tetapi kemudian serta-merta menjajah Palestin sebagai salah satu pampasan penderitaan mereka.


Rujukan:eramuslim

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Open Cbox